woensdag 20 januari 2010

Getelde Dagen

Getelde dagen
(Walter van den Broeck)
door De Fluistercompagnie

Regie : Eric Kerremans
Spel : Anneleen Cooreman en Nora Tilley

XXXX

"Grote namen staan niet altijd garant voor goed theater ...", hoorde ik iemand beweren maandagavond en hij had gelijk. Want wees nu eens eerlijk, als je de namen leest op deze affiche, dan verwacht je toch niet veel minder dan een schitterende productie. Welnu, niets was minder waar. Dit verhaal over twee vrouwen, die ooit een passionele relatie hadden en elkaar nu opnieuw ontmoeten, kon mij maar met mate boeien. De ene is een succesvol schrijfster en de ander secretaresse. Ze ontmoeten elkaar op het terras van een hotel en blikken terug op hun relatie en hun leven.

Het deel voor de pauze was slaapverwekkend saai. Er werd naar mijn gevoel net iets te traag gespeeld om de schwung erin te houden en hetgeen ze vertelden, kon mij ook niet echt boeien. Na de pauze werd het iets beter, maar dan nog. Ik weet dat het niet makkelijk is om een publiek te blijven boeien als je maar met twee op scène staat, maar het kan toch beter dan dit. Neem daarbij nog eens de vlakke regie en het eentonige decor en je krijgt een afgewerkte, maar oersaaie productie.

Geen opmerkingen: