woensdag 15 september 2010

The Swarm


Herinnert u zich "The Swarm" nog, zo'n B-horrorfilm uit 1978 met Richard Chamberlain en Michael Caine in de hoofdrollen.  De echte hoofdrol in de film was echter voor een moorddadige zwerm bijen die dood en terreur zaaiden.  Welnu, deze morgen waande ik me heel even op de set van "The Swarm".  Ik stopte voor een koffie en wilde terug in mijn auto stappen.  Ik zette mijn koffie op het dak van mijn wagen en deed dan het portier open.  Toen nam ik de koffie en stapte in.  Ik keek in de achteruitkijkspiegel en zag een wesp achter mij door de wagen zoemen.  Ik stapte uit en liet het portier open.  Voor ik er erg in had, zaten er wel 4 wespen in de auto.  Een lichte vorm van paniek maakte zich van mij meester.  Ik zette alle portieren open en wachtte tot de wespen zouden verdwijnen.  Eén voor één zoemden ze weg.  Toen ik wilde instappen, hoorde ik alweer gezoem rond mijn hoofd.  De paniek sloeg bijna om in angst en ik sloeg naar de wesp.  Het beestje bleef maar komen.  Met één welgemikte slag raakte ik de wesp.  In mijn beweging liet ik mijn bekertje koffie op de grond vallen.  De koffie stroomde weg onder mijn been door.  De wesp was geraakt, oef, en ik stapte in.  Ik startte de motor, maar toen ik naar links keek, zag ik de wesp op mijn linkerachteruitkijkspiegel.  Hij grijnsde naar me en leek te denken : "Ik krijg je nog wel !".  Hierop stoof ik weg ...

Geen opmerkingen: