woensdag 21 januari 2009

Kommil Foo

WOLF

Regie :
Spel : Raf Walschaerts & Mich Walschaerts

XXX
X

Het was voor mij de eerste keer dat ik een stuk mocht meemaken van "Kommil Foo" en, ik moet toegeven, het smaakt naar meer. Twee fantastische artiesten toch, die gebroeders Walschaerts. Goeie muzikanten, een quasi perfecte komische timing (vooral Mich dan) en hele mooie teksten. Muziek en humoristische sketches wisselen elkaar af, telkens met een melancholische ondertoon.

Ze maakten ons wijs dat er in iedere mens een wolf schuilt, die in staat is om het geluk van iemand anders weg te blazen met één ademstoot. En misschien is dat wel zo. Ook genoten van het verhaal waarin Raf voor één week Mich werd en Mich Raf. Evenzeer genoten van het verhaal van de onmogelijke liefde tussen een beer en een eekhoorn. En ook de teksten van de liedjes zijn van een uitzonderlijk hoog niveau : "Een man genaamd Marianne", "De volgende", "Twee seconden man" (een hilarische tekst van Kamagurka). Eén van de hoogtepunten voor mij was toch het liedje "Kop in het zand".

Het was voor mij een aangename kennismaking met de gebroeders Walschaerts en ik zal er zeker bij zijn de volgende keer.

Geen opmerkingen: