maandag 1 juni 2009

Opposites attract - opnamedag 1

Hierboven zie je een actiefoto van de eerste opnamedag van "Opposites attract". Iedereen was supergemotiveerd (wij (Christiaan, Annie en ik) waren er om 8u05 en Ronny stond er al). Heel leuk ! Ook onze gastvrouw en -heer waren enthousiast ondanks de overrompeling die zo'n dagje filmen teweeg brengt in je huis. Langs deze weg wil ik hen ook nog eens bedanken voor het gebruik van hun woning.

Het begon vrij goed. De belichting stond er sneller dan verwacht. Ik had voorzien van 8u00 tot 10u00 om het licht op te zetten en om 9u20 waren we hiermee al klaar. En toen dook het eerste probleempje op. Christiaan heeft namelijk nog maar net een nieuwe camera gekocht en "Opposites attract" is de eerste film die hij hiermee opneemt. Het was dus wat zoeken naar de juiste instellingen en dat duurde wel een tijdje. Toen we dachten dat de camera volledig klaar was, bleek dat Annie geen klank te horen kreeg door haar koptelefoon. Gelukkig was Pedro van de partij. Hij ontcijferde het technische Engels van de handleiding en klaar was Kees. We konden eraan beginnen. Ook voor de acteurs was het weer wat zoeken. Die eerste opnames zijn altijd een beetje moeilijk, een beetje wennen aan het spelen voor en met de camera. Eve zorgde voor de catering en deed dat fantastisch. Ook Vincent en Paul kwamen een bezoekje brengen aan de set. Zo een hart onder de riem gestoken krijgen af en toe is wel tof !

Om 17u15 begonnen we aan de laatste opname : een close-up met scherpteverlegging van het gezicht van Lucrèce dat overging in een glas water met een aspirientje in. Rond 17u35 waren we klaar met de opnames en ik had een tevreden gevoel. En ik moet zeggen dat ik de indruk had dat ook de rest van de crew en de acteurs heel tevreden terugblikten op een goedgevulde, maar schitterend verlopen eerste opnamedag. Voilà, die zit erop. Op naar de volgende !

1 opmerking:

Anoniem zei

Veel succes !