dinsdag 8 september 2009

Het Koekoeksnest

Jullie vragen je waarschijnlijk af hoe het nog zit bij Klakkeboem, niet ? Welnu, we zijn volop bezig met de repetities voor "Een vloog over het koekoeksnest" en ik moet zeggen dat die repetities vrij goed verlopen. Waar ik een beetje voor gevreesd had, was dat er een gebrek aan discipline zou zijn omwille van een te grote groep. Maar dit is helemaal niet het geval. Integendeel, de concentratie is groot en iedereen doet echt wel zijn best om zijn figuur zo goed en zo kwaad mogelijk te kneden. Altijd leuk om zien, vind ik, hoe een acteur een personage tot leven wekt. Zo zie je bijvoorbeeld dat Pieter geleidelijk aan Billy Bibbit aan het worden is. Johan wordt Scanlon zo erg dat het bijna angstaanjagend wordt. Beatrijs is hard op zoek om ook haar Ratched te vormen, net als Pedro die zijn uiterste best doet om een geloofwaardige Cheswick neer te zetten. Ook dat is toneel spelen, het zoeken naar je personage. En dat is iets dat je niet alleen tijdens de repetities doet, maar ook en vooral thuis terwijl je je tekst aan het instuderen bent.

Dus als je het mij vraagt, zijn we goed bezig. Iedereen is supergeconcentreerd en gemotiveerd en dat is al de helft van het werk. Als we op dit élan kunnen verder gaan, dan geloof ik dat we een mooie productie gaan maken. Alweer een productie waar we als Klakkeboem trots kunnen op zijn. Go, Klakkeboem, go !!!

Geen opmerkingen: