donderdag 2 september 2010

Deerlijk

Deerlijk ? Ja, Deerlijk. Ik heb, of beter had, niets met Deerlijk. Echt niets hé, behalve dan dat ik er vroeger wel eens placht uit te gaan. Meer bepaald in "The Golden" (een discotheek (in lang vervlogen tijden kon je uitgaan in Deerlijk, echt waar)). Tot vorig jaar, toen Griet besloot om mee te spelen bij "Die Ghesellen", een Deerlijks amateurtoneelgezelschap. Het gezelschap beviel ons wel. Vandaar dat we nu samen meespelen in de volgende productie ("Brieven aan Doornroosje"). En nu heb ik ineens heel veel met Deerlijk. Ik leer een aantal echte Deerlijkenaars kennen (en zij mij) en ik breng een groot deel van mijn vrije avonden in Deerlijk door.

En alsof dat nog niet genoeg is, vertelde een bevriend koppel ons het voorbije weekend dat ze vanaf 1 oktober een café beginnen in Deerlijk. Van toeval gesproken. Geef toe, voor iemand die vroeger weinig of niets had met Deerlijk, ziet het ernaar uit dat ik in de nabije toekomst behoorlijk wat tijd zal doorbrengen in Deerlijk. Tja, want wat doe je na een repetitie ... ? Eh, op café gaan, tiens ... ;-)

Geen opmerkingen: