vrijdag 4 februari 2011

De Gouden Stud vs. De Aerobiekes

Gisteren try-out van "Klakkeboem gaat ongemengd dubbel".  Gaat toch altijd weer gepaard met de nodige stress.  Het is ook de eerste keer dat je iets laat zien aan een publiek, zij het dan de eigen leden.  Zij zijn vaak ook, naast de grootste supporters, de meest kritische toeschouwers.  Ook ikzelf ben dikwijls (te) kritisch.  Gisteren echter goeie dingen gezien van onze vrouwelijke collega's.  Ik blijf het een leuk stuk vinden.  Ik hou dan ook wel van stukken met een lach en een traan.  Daarenboven zag ik een paar leuke monologen.  We mogen natuurlijk nog niet op onze lauweren rusten en moeten nog één maand goed en hard repeteren om hier een supergeslaagde productie van te maken.  Maar ik heb er alle vertrouwen in.  De mensen zullen dit zeker smaken.

Wat "De Gouden Stud" betreft, hier kan ik moeilijker over oordelen.  Ik kan alleen maar getuigen dat er tijdens de repetities heel hard gewerkt wordt en dat er een zekere discipline heerst onder de acteurs.  We worden natuurlijk ook wel met "harde" (;-)) hand geleid door Griet.  We kennen ondertussen ook allemaal onze tekst en ik heb het gevoel dat iedereen er het beste van wil maken.  Ook de sfeer is goed en dat komt het stuk alleen maar ten goede.  Ik geloof erin dat dit goed komt.  Het is een leuk stuk met een schitterende apotheose en ik ben ervan overtuigd dat het publiek dit zeker zal smaken.  Ook het feit dat het stuk op zich niet al te lang duurt, speelt hierin mee.  En zelfs al zou het publiek dit helemaal niet goed vinden, dan zou ik toch trots blijven op deze productie, gewoon omdat het een leuk proces was met een groep toffe mensen.  Pas op, stiekem hoop ik toch dat het publiek dit goed zal vinden.  Tot de volgende !

Geen opmerkingen: