zaterdag 5 juli 2008

De Hotelkamer - Deel XI

... een wegwijzer naar Ingelmunster. Vreemd... Een wegwijzer in een doodlopende straat. Plotseling hoor ik achter mij piepende banden. Een zwarte wagen komt in volle vaart de straat ingereden en stopt pal naast mij. Ik probeer een glimp van de chauffeur op te vangen maar de duistere ramen beletten mij de binnenkant van de wagen te zien. Na een paar seconden, die precies uren leken, gaat de passagiersdeur aan mijn kant open. Nieuwsgierig kijk ik in de wagen maar die blijkt, op de chauffeur na, leeg te zijn. Voorzichtig betreedt ik de wagen en sluit de deur. Met gierende banden vertrekt de wagen. Huizen en bomen flitsen voorbij. Tevergeefs probeer ik de aandacht van de chauffeur te trekken maar hij blijft onverschillig door rijden. Na een half uurtje rijden is de duisternis ingetreden. Het is nacht nu. Door de snelheid van de wagen lijkt de straatverlichting een lange lichtketting te vormen. Tot mijn verbazing rijden we even later Ingelmunster binnen. De wagen houdt halt voor de ingang van het kerkhof. Wacht eens even... Boven een graf zie ik een rood lichtje zweven. Soms verspringt het naar een ander graf om daar dan terug enkele seconden te blijven hangen. Aan mijn linkerzijde gaat plots de passagiersdeur open en een oud vrouwtje neemt plaats naast mij. Ze zegt niets en blijft voor zich uit staren tot ze onverwachts...

Geen opmerkingen: