woensdag 9 juli 2008

Toneel !

Maandag cursus en dinsdag "Closer". Wat wil een toneelminnend man als mezelf nog meer ? Ik moet wel zeggen dat ik persoonlijk vind dat het misschien wel tijd wordt dat de cursus gedaan is. Ik heb de indruk dat we de laatste twee lessen wat ter plaatse stonden te trappelen zonder nog al te veel vooruitgang te boeken. Let wel, ik vind de tekst van Arne Sierens ("De Soldaat-facteur en Rachel") heel mooi en ik vind het op zich wel leuk om die tekst te brengen. Maar nu had ik de indruk dat we aan een soort van repetitie van dit stuk bezig waren en dat Patrick bij momenten wat aan het experimenteren was zonder dat we nog echt veel bijleerden. Ik vond het wel bijzonder leuk om dit eens te mogen meemaken en Patrick is iemand van wie we veel kunnen bijleren, zonder twijfel ! Nog één keer in augustus en dan is 't gedaan !

Gisteren daarentegen vond ik het supertof ! "Closer" belooft een hele leuke productie te worden. En ook het productieproces ziet er goed uit. Fabiola lijkt mij een toffe madam om mee samen te werken en ook mijn collega-acteurs zijn zo te zien even gemotiveerd als mezelf. Ik denk persoonlijk ook dat iedereen de juiste rol gekregen heeft. Ikzelf zie Larry volledig zitten en ik ga er dan ook helemaal voor. Op naar de première !!!

1 opmerking:

Griet zei

De cursus is voorbij en dat vind ik jammer. Ik zal de lesinhoud missen, maar ook de groep.Ik vond het een tof, homogeen groepje dat dezelfde passie deelt. Ik deel je mening als je zegt dat we de laatste twee lessen niet zoveel leerden maar experimenteerden met Arne Sierens. Maar waarom niet? Door dit te doen leerden we toch natuurlijke zegging, kleuren van inhouden,... Bij Tom hebben we de laatste lessen ook aan een tekst gewerkt. Blijkbaar is dit de gang van zaken, Kurtje. Eerst wat theorie, uitdiepen van theateraspecten (ruimte, improvisatie, zegging, resonantie,..) om dit aangebrachte dan te integreren in de praktijk! Misschien moeten we nog een derde cursus volgen met een derde lesgever. Volgt die ook deze weg...mja... dan hebben we zekerheid!:-)