vrijdag 17 oktober 2008

Trots

Ik weet niet hoe dit klinkt of hoe dit overkomt. Misschien klinkt het wat aanstellerig of pretentieus, maar ik ben potverdikke trots op hetgeen wij gedaan hebben of gemaakt hebben van "Closer". Ik vind het een puike regie van Fabiola en ik vind van mijn collega-acteurs dat ze dat één voor één heel goed doen. En ik speel het heel graag. Ik hou ook van de soberheid van het decor met af en toe een leuke toets (het behandelbed, de trap, ...). Ook het gebruik van de "beamer" is goed zonder dat hierin overdreven is.

Ik hou van dit stuk en van de manier waarop wij het brengen. Ik hoop dat ik niet te pretentieus overkom, maar ik ben er verdorie trots op. Ik hoop alleen dat er genoeg mensen komen zodat we ook aan de buitenwereld kunnen laten zien wat wij ervan gemaakt hebben. En dan maar hopen dat zij dat ook kunnen smaken.

En ik hoop ook dat Klakkeboem doorgaat op de ingeslagen weg ("andere" stukken in november) en zich niet laat afschrikken door de magere opkomst. Alleen door dit te blijven doen, kunnen we geleidelijk aan een publiek opbouwen. Op voorwaarde natuurlijk dat wij die stukken blijven verzorgen. Op naar de première !!!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste Kurt, Venne, Nele en Griet. Eerst en vooral een dikke proficiat. Jullie hebben gisteren een enorme indruk op mij gemaakt en ik was fier in jullie plaats toen ik jullie bezig zag gisterenavond. Er is weliswaar nog een beetje werk te doen maar het wordt een voorstelling om de vingers bij af te likken. Als ik even mijn mening mag geven :

Kurt - Sterk bezig, een overtuigende Larry. Alleen opletten dat je ABN en dialect niet mixt.

Venne - Een grote sprong vooruit gemaakt de laatste dagen. Met nog iets meer gebruik van emoties staat er een prachtige Dan op het podium. De scene in de praktijk van Larry vond ik heel sterk.

Griet - Geen gemakkelijke rol. Een emotionele rollercoaster die je prachtig weet te vertolken. Soms moet je er wel op letten dat je niet te stil gaat praten. Vooral bij emotionele scenes.

Nele - Net zoals Venne een grote sprong vooruit gemaakt. Gisteren was je top. De emoties op je gezicht waren schitterend gespeeld. Heel sterk. Zelfde opmerking als Griet. Opletten dat je niet te zacht gaat praten.

Nogmaals : ik ben trots op jullie. Great job !!!

Kurtie zei

Pedro,

bedankt jongen. Je weet niet half hoeveel deugd dat doet als ik dat van jou hoor.

Merci.

Anoniem zei

Beste Closer-spelers,
Vond het gisteren ook de moeite op de repetitie!!
Veel succes voor volgende week!