donderdag 18 december 2008

De slappe der wet

We zijn gisteren eens naar een repetitie geweest van de volgende productie van Klakkeboem : "De slappe der wet". Dit wordt een echte "billenkletser". Zo noemt men dit soort stukken. De humor is zo toegankelijk en zo visueel, dat mensen af en toe letterlijk bijna plat gaan van het lachen, waardoor ze op hun billen beginnen te kletsen. Een beetje jammer dat we gisteren net een stukje zagen waar nog niet veel aan gewerkt was. Hierdoor kan ik ook niet te veel uitspraken doen over het al dan niet goed bezig zijn (;-), hé Pierke). Ook Jacques, Pieter, Lucrèce en David waren van de partij. Leuk dat iedereen laat zien dat ze toch begaan zijn met het wel en wee van Klakkeboem. Ook jammer dat er een aantal mensen ontbraken, door ziekte vooral.

Nadien het gebruikelijke pintje gaan drinken en nog wat nagepraat over Klakkeboem. Hierbij dan ook een aantal vragen die tijdens de discussie met Patsy spontaan bij mij opkwamen. Wat is de toekomstvisie van Klakkeboem ? Blijven we komedies spelen in februari en "andere" stukken in november ? Voor mij wel, maar niet iedereen hoeft zich altijd voor beide evenveel te engageren. Moet Klakkeboem zo nodig al die andere activiteiten blijven organiseren (ik denk hierbij aan "Smiley", Knokkeboem, de Salsa-avond, kaartingen, enz.) ? Ik denk nog altijd van wel, maar ik vind ook dat iedereen van Klakkeboem het recht heeft om te zeggen dat ze voor die of die activiteit willen passen. Kunnen we ooit een vereniging worden waar geen wrijvingen zijn tussen mensen ? Ik ... denk van niet. Maar ik vind wel dat iedereen moet blijven zijn ding kunnen doen en dat de creativiteit in de groep zeker niet mag beknot worden. Ga ervoor, mensen. Doe wat je graag doet en Klakkeboem zal je zeker steunen waar mogelijk. Kom gerust af met voorstellen, laat je gaan. Hoe meer creatieve ideeën er komen, hoe meer leuke dingen we kunnen doen. Het enige wat we niet mogen doen, is verwachten dat iedereen altijd even enthousiast is voor alles. Maar zo lang Klakkeboem "ons" blijft steunen, dan hoeft ook niet ieder lid altijd met alles mee te doen. Als Klakkeboem "ons" steunt en er zijn een aantal mensen enthousiast, dan kunnen bergen verzet worden. Kijk maar naar "Knokke Boem", de Salsa-avond, "Smiley", de kaartingen, jumbo-run, enz.

Klakkeboem biedt kansen. Grijp die alsjeblieft met beide handen en blijf ons verrassen !

Geen opmerkingen: