vrijdag 19 juni 2009

Op inlevingsweekend met de cast van "Het Nest"



Op vrijdag 12 juni vertrokken we naar Gits. We waren in de onwetendheid over wat er ons precies te wachten stond, maar we vertrokken vol goeie moed. Met ons (Griet en ik) reden Pat, Paul en Pedro mee (de drie P's). Ondanks het feit dat ik zweer bij de juistheid van mijn GPS, slaagde ik er toch in om een afrit te missen. Hierdoor belandden we in een file waardoor we, ondanks alle goeie bedoelingen, toch weer te laat arriveerden. En toen begon het. De staf werd aan ons voorgesteld en wij werden zogezegd opgenomen in de instelling. Mijn taak was om de medische staf zoveel mogelijk het vuur aan de schenen te leggen. Hiervoor moest ik bondgenoten zoeken. Die had ik al vlug gevonden in mijn medepatiënten en we maakten er dan ook een sport van om het de medische staf zo lastig mogelijk te maken. Dit was voor ons uiteraard bijzonder leuk, maar blijkbaar vond niet iedereen dit even plezant en als dan ook nog Siebe en Paul begonnen te protesteren, respectievelijk voor het niet krijgen van sigaretten en omdat we zogezegd moesten gewassen worden, zat het er bijna bovenhands op. Hierna werd dan ook wijselijk besloten om het spel stil te leggen.

Best wel een leuk idee, dit ! Uw acteurs zich laten inleven in de rol die ze straks in het stuk zullen moeten spelen. Alleen natuurlijk opletten geblazen dat die "inleving" niet te ver gaat (remember "Das Experiment", iemand ?). De zaterdag kregen we dezelfde opdracht, maar nu werd het spel af en toe wel eens stilgelegd en kregen we een welkome pauze. Ik heb mij best wel geamuseerd en er zaten een paar hele leuke momenten in, maar we hadden eigenlijk net iets te weinig te doen om dit 100 % geslaagd te kunnen noemen. Desalniettemin een heel leuk initiatief en een toffe manier om elkaar en elkaars personage wat beter te leren kennen.

Alvorens terug naar Zwevegem te trekken, dronken we er nog eentje en praatten wat na over de voorbije twee dagen. Dan vlug naar huis, een doucheke en naar de algemene vergadering. Dit werd, zoals steeds, een gezellige bedoening. Op de vergadering werd de mening van de leden gevraagd omtrent het feit of we al dan niet moeten blijven kluchten spelen of dat we ook eens kunnen kiezen voor de "betere" komedie. Er werd bijna unaniem gestemd voor de kluchten. Ik heb me hier nu bij neergelegd, maar toch blijf ik ijveren voor de betere komedie. Alleen zo zullen we erin slagen om de ambitieuzere mensen te blijven motiveren om mee te werken aan de stukken in februari. Hoedanook, een leuk en gezellig weekendje Klakkeboem werd afgesloten met een lekkere barbecue !

Geen opmerkingen: