donderdag 8 oktober 2009

Opposites attract - opnamedag 10

Alweer 10 opnamedagen achter de rug. Het einde nadert en dat vind ik altijd weer een beetje jammer. Nu nog één of misschien twee en dan is het echt gedaan. En gisteren hadden we dus opnamedag 10. Het werd een drukke bedoening op de set (het Gemeentehuis van Zwevegem, waarvoor nogmaals dank aan de gemeente Zwevegem) met vier crewleden, acht acteurs, acht figuranten en mijn broer. Altijd moeilijk om zo’n bende onder controle te houden, maar ik moet zeggen dat dit bijzonder goed meeviel gisteren. Iedereen was gedisciplineerd en we hebben hard gewerkt. Er werden een aantal hele mooie opnames gemaakt en ik heb de indruk dat achteraf iedereen blij was dat ze erbij waren.

Marc heeft het bijzonder druk voor het ogenblik en kan jammer genoeg niet meer bij iedere opname aanwezig zijn. Maar gisteren kwam hij toch even opdagen en dat heb ik toch wel geapprecieerd. Het blijft ook leuk om te zien hoe mensen zo gepassioneerd kunnen bezig zijn met hun hobby. We gaan nooit grote prijzen winnen met onze films, maar het blijft bijzonder leuk om te doen en ik ben ervan overtuigd dat ook nu weer het resultaat heel aanvaardbaar zal zijn.

Vaak denk ik ook bij mezelf dat ik gek ben dat ik dit wil doen. Het vraagt verdorie heel veel werk en uiteindelijk win of verdien je er niks mee. Maar het is wel heel leuk om te doen en dat is ook de reden waarom ik nu alweer aan het broeden ben op de volgende film. Een ding staat vast, dit was zeker niet mijn laatste.

Geen opmerkingen: