dinsdag 17 februari 2009

Amateurfilms

Zondag hebben we met "Smiley" deelgenomen aan het Impuls Film- en Videofestival. Ik moet eerlijk zijn dat ik wel iets meer punten verwacht had voor "Smiley", maar de technische mankementen in acht genomen, ben ik heel tevreden met het behaalde resultaat : 74,8. Dit betekent ook dat we mogen deelnemen aan de provinciale wedstrijd van WEVAC in het weekend van 27 en 28 februari en 1 maart 2009. We nemen daar ook deel aan de affichewedstrijd. Ik probeer de film nog op punt te zetten om daar met een afgewerkt product te kunnen deelnemen. Voor de rest geen kritiek op de jury, want ik ben heel slecht geplaatst en supersubjectief om mijn eigen film te kunnen beoordelen.

Maar ik had wel wat vragen bij het toekennen van andere punten. Ik ga mezelf nu niet gaan bestempelen als de superkenner, maar ik heb toch al wat films gezien in mjin leven en ik denk wel dat ik hier een woordje over kan meepraten. Ik heb de indruk dat je niet te vernieuwend mag proberen te zijn. Breng een eenvoudig verhaaltje, breng dat mooi in beeld en de jury is al heel tevreden. Zo kregen bepaalde documentaires Zilver+, terwijl die enkel bestonden uit een opeenvolging van mooie beelden zonder al te veel dynamiek. Andere films die dan wel weer voorbij flitsten en heel dynamisch overkwamen, kregen maar een score van begin de 70. Eigenaardig. Maar, geen nood, volgend jaar sta ik er opnieuw. Nu met een heel andere soort film : een romantische komedie ! Tot volgend jaar.

1 opmerking:

Anoniem zei

Toch een mooi resultaat voor uw eerste deelname, Kurt. Ik had zilver+ verwacht en dat had er mss zonder die technische mankementen wel in gezeten. Proficiat !