maandag 16 februari 2009

Zwevegems Teater

HET TERRAS
(Jean-Claude Carrière)


Regie : Jef Depaepe
Spel : Judith Remmerie, Stoffel Van Boeckxsel, Kathy Thiriaux,
Martine Degraeve, Eugène Delabie, Bart Opsomer en Marc Vanoutryve

XXXX

Goed geacteerd, een paar hele leuke regievondsten, maar het stuk op zich kon mij niet bekoren. Af en toe wat te langdradig en net iets teveel herhalingen naar mijn gevoel (Etienne die net iets te vaak naar achteren sloft om de anderen op hun wenken te bedienen, het zoveelste telefoontje van Astruc, Madeleine die net iets te veel denkt dat haar vriend gearriveerd is, enz.).

Echter wel goed gebracht. Genoten van de bijna apatische Etienne, die het allemaal van op een afstand bekijkt en alles laat gebeuren. Een hele leuke mevrouw van het immobiliënkantoor en een bij momenten hilarische Maurice. En natuurlijk niet te vergeten een hele plezante meneer Astruc. De leukst scène voor mij was de schitterende liefdesverklaring van Maurice aan Madeleine ("Verliefd ben je maar een tijdje en ik ben nu toch al 10 minuutjes verliefd op jou, dat is toch een tijdje, niet ?" (is niet helemaal correct qua citaat, maar het kwam hierop neer)). Kortom, heel goed gebracht.

Ook een paar schitterende regievondsten. Zo vond ik het spel met de deur schitterend. En ook de wind telkens ze naar het terras gingen, was heel goed gevonden. Goeie regie, goed gebracht, maar iets te lang naar mijn bescheiden mening.

Geen opmerkingen: