maandag 29 maart 2010

Projectie "Opposites Attract"

Gisteren zondag 28 maart hielden we een projectie van "Opposites Attract" voor de medewerkers, sponsors en sympathisanten. We huurden een klein zaaltje omdat we dachten dat er niet al te veel volk op af zou komen. Uiteindelijk kwamen een kleine 45 mensen "genieten" van "Opposites Attract" (wat ik een bescheiden succes durf te noemen). Hoofdzakelijk medewerkers en acteurs, maar toch ook een aantal supporters. Altijd leuk om te weten dat mensen geïnteresseerd zijn in wat we doen. Uiteindelijk maken we films omdat we dat graag doen, maar ook omdat er mensen naar zouden kijken. Wat is een "artiest/kunstenaar" (ik weet zelfs niet goed of ik ons wel zo durf te noemen) zonder publiek ? Niets toch.

Dit was ondertussen de derde projectie van de film (na de clubwedstrijd van IMPULS en de procinciale wedstrijd van WEVAC) en de reacties waren positief, waarmee we definitief afrekenen met de "donkere" projectie op de clubwedstrijd. De puntjes van kritiek die er nu nog kwamen, waren volgens mij dan ook meer dan terecht. Voornaamste pijnpunten van de film zijn : de klank en een paar kleine continuïteitsfoutjes. Aan dat eerste moet duidelijk harder gewerkt worden bij het volgende project. Dat tweede zal moeilijker worden omdat we hier uiteindelijk spreken over 12 opnamedagen, gespreid over 6 maanden. Er worden wel foto's genomen, maar dat is niet altijd genoeg en het is niet zo evident om je drie maanden na de vorige opnamedag nog perfect voor de geest te halen hoe dit of dat er toen uitzag. Desalniettemin wil ik ook hier nog harder aan werken de volgende keer.

Positieve punten die ik gisteren mocht noteren, waren dan weer : het spel van de acteurs is goed tot zeer goed (hoewel ik vind dat ook dat hier en daar zeker nog voor verbetering vatbaar is), de soundtrack is zeer goed en past perfect bij de film (oef, ik had hier lang over nagedacht en het wordt nu blijkbaar toch geapprecieerd), de montage is vlot (misschien hier en daar nog iets te traag volgens mij), het verhaal is nooit saai, verveelt niet, gaat goed vooruit en is zelfs grappig (blij van dat ook eens te horen omdat de meningen hierover nogal verdeeld zijn). Indien er onder jullie (die de film gezien hebben) zijn die een andere mening toegedaan zijn, laat niet na te reageren op deze "entry" of op Facebook. We leren graag bij en wat nu minder goed was, proberen we de volgende keer beter te doen. Nog eens bedankt aan de aanwezigen en tot films !

Geen opmerkingen: