woensdag 25 juni 2008

De Hotelkamer - Deel VI

Waar ben ik ? Ik lig in het midden van een lege kamer. Door een klein venster schijnt een blauw licht. De grot ! Wat is er gebeurd ? Hoe kom ik hier terecht ? Ik moet het bewustzijn verloren hebben. Voorzichtig probeer ik recht te staan. Een stekende pijn in mijn been en schouder... De conservedeksels ! Was dit mijn verbeelding ? Of was het echt ? Mijn hemd en broek zijn besmeurd met bloed ! Deze plaats is zo vochtig dat het bloed op mijn kledij de kans niet krijgt om uit te drogen. Rustig blijven. Denk na ! Misschien is er ergens een aanwijzing. Ik strompel door de kamer. Niets... Alleen dat helse blauwe licht... Ontredderd laat ik mij terug op de vloer zakken... Het bloedverlies heeft me zwak gemaakt... Plots hoor ik voetstappen... Ze komen dichter... Stilte... Niets meer... Met een klap gaat een luik in de deur open en ik kijk recht in de ogen van een....

Geen opmerkingen: