dinsdag 3 juni 2008

Observeren

Als je wil acteren, moet je vooral goed kunnen observeren. Zo zegt Patrick, onze lesgever, tijdens de cursus. Laat dat nu net iets zijn wat ik zeer graag doe, namelijk andere mensen observeren. Vaak zie je leuke dingen, gezellige mensen, saaie mensen, boeiende mensen, grappige mensen, toffe mensen, enz.

Zo zette ik mij vorige week op een terrasje op de grote markt van Lier en bestelde een spaghetti. Niet lang nadat ik besteld had, streek een groepje oudere vrouwen neer. Het waren er een stuk of zeven, als ik me goed herinner. Na wat plezant gekibbel en de vraag aan mij of het toch wel zeker was dat ik niet rookte, zetten ze zich aan de tafel naast mij. Eerst twijfelden ze een beetje, maar na een beetje aandringen van de groep, bestelden ze allemaal een glas wijn. Vijf witte en twee rode. Bleek nadien dat ze net van de Franse les kwamen. Leuk toch ? Ik hoorde ze nog toasten op het feit dat ze hoopten dat ze nog heel lang samen Franse les zouden mogen volgen samen. Wat kan het leven soms toch mooi zijn ! Hoe simpel dit ook lijkt.

Geen opmerkingen: