vrijdag 6 juni 2008

Genieten

Waarvan kan een mens genieten ? Voor mij is het eenvoudig geworden om deze vraag te beantwoorden. De kleine dingen des levens ! Ik hoef slechts een paar jaar terug te gaan naar de tijd waar ik er nog een compleet andere gedachte op na hield. Ja, ik was één van die klagers : belastingen, rekeningen, rotweer, stomme politiekers, en ga zo maar door. Er was echter 1 heel goede vriend van mij die mij regelmatig probeerde duidelijk te maken dat het in ons landje zo slecht nog niet is. En hij heeft nondedju gelijk ! Terwijl ik vroeger mij zorgen kon maken over materialistische zaken, is dit dankzij mijn ervaringen in het buitenland peanuts geworden. Wat mij nu gelukkig maakt of kan maken zijn de kleine dingen. Samen met mijn vrouw naar een film kijken met een lekker glas rode wijn er bij. Een pint drinken met mijn vrienden tijdens een gezellige conversatie. Samen met mijn beste vriend mijn fantasie op hol laten slaan en zowaar genieten van een simpel bordspel of videogame. Met de vrienden van het toneel zenuwachtig mijn beurt afwachten om het podium te betreden tijdens een voorstelling. Een concert bijwonen en nog eens uit de bol gaan als een tiener. Ik ben zowaar een optimist geworden. Om het met de woorden van Johan Verminnen te zeggen : "Ah het leven is toch al zo kort, dat je beter lachend wakker wordt !"

1 opmerking:

Kurtie zei

't Zal wel zijn, manneke. Zoals ik altijd zeg : "Always look on the bright side of life !"