maandag 30 juni 2008

De Hotelkamer - Deel X

... die me ondersteunt en me recht helpt. Ik kijk om en zie een oud gezicht boven me. Het gezicht van een man. Ik kijk rond en zie dat ik terug in de hotelkamer ben. Mijn verwondingen zijn precies ook weg. Wat is er gebeurd ? Wie bent u ? De man antwoordt dat het er niet toe doet wie hij is. Maar hij weet wel wat er zo speciaal is aan deze kamer. Als je er te lang in verblijft, krijg je hallucinaties, visioenen. Verleden, heden en toekomst worden door elkaar gehaald en je komt in een complete staat van verwarring. Het gaat zo ver dat je werkelijkheid en fantasie niet meer uit elkaar kunt houden. Sommige mensen geraken niet meer uit hun hallucinatie en verlaten zo de kamer. Ze moeten terug naar hier gebracht worden of ze gaan een zekere dood tegemoet. Waar ben jij ? Waar ? De man antwoordt dat hij iemand heeft zien naar buiten gaan, maar hij weet niet of ik daarmee jou bedoel. Ik moet je vinden. Ik kijk rond in de kamer, maar zie geen aanwijzing. Alleen zie ik op het kastje naast het bed twee conservenblikjes staan. Die jongen moet hier gewoon twee blikjes gebracht hebben. Ik glimlach. Ik dacht echt dat dit ... Maar waar ben jij toch ? Ik open de deur en kruip terug de lift in.

Ik haast me buiten het hotel. Ik kijk links en rechts. Waar moet ik beginnen ? Nadenken. Waar zou ik naartoe gaan moest ik jou zijn. Denk jij ook aan mij ? Zoek je mij ? Zou je naar een theaterzaal gaan, een cinema ? Een museum ? Ik weet het niet. Denk toch na. Ik zoek in mijn portefeuille en haal er een foto uit van jou. Ik bekijk hem druk hem dan tegen mijn hart. Ik mag niet langer talmen. Ik kijk nog even links en rechts en besluit dan maar rechts te nemen. Ik kijk rond en ik toon je foto aan iedereen die ik tegenkom. Ze knikken allemaal van neen. Ik loop verder. Daar, dat oude vrouwtje voor haar huis. Ik toon haar jouw foto. Ze knikt en wijst in de richting van een klein zijstraatje. Daar loop ik in. Dit straatje lijkt dood te lopen. Waar kun je naartoe zijn ? Helemaal op het einde van het straatje echter zie ik een ...

Geen opmerkingen: